Căile ferate din sudul țării vor fi reabilitate. Șapte companii străine au pus ochiul pe ele

Reprezentanţii a şapte companii străine au pus ochiul pe linia de cale ferată Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești. Astăzi, aceştia s-au plimbat cu trenul pentru a vedea cum arată şi se circulă pe itinerar.

Tronsonul care urmează să intre în reparaţii, nu a fost renovat de mai bine de 25 de ani. Din cei 250 de kilometri, 100 sunt din lemn. Din această cauză, trenurile circulă foarte încet.„Tehnica şi calea ferată sunt vechi. Trebuie o investiţie pentru a ridica nivelul. Trenurile ar trebui să se deplaseze cu o viteză de 100 de kilometri pe oră, însă acum merg cu 25-40”, a spus reprezentantul companiei româneşti, Maruis Macovei.

Tronsonul Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești este foarte solicitat pentru transportarea mărfurilor, astfel că reparaţia acestuia este importantă.„A fost ales pentru reabilitare segmentul acesta de cale ferată deoarece aproximativ 60 de procente din tot volumul transportat a mărfurilor pe teritoriul căilor ferate sau pe teritoriul Republicii Moldova cu transport feroviar se transport pe acest segment de cale ferată”, a spus Sergiu Tomşa, vicedirector CFM.

Compania care se va ocupa de reabilitarea căii ferate va fi aleasă în această toamnă.

„Astăzi în inspecţie avem 7 companii internaţionale din România, Kazahstan, Federaţia Rusă care îşi manifestă interesul de a efectua lucrării de proiectare a infrastructurii feroviare din Republica Moldova”, a spus secretar de stat la Ministerul Economie, Serghei Bucataru.

Pe acest tronson de cale ferată sunt 17 staţii dintre care 11 vor fi renovate, iar șase vor fi închise. Totodată, Calea Ferată a Moldovei intenţionează să achiziționeze și 15 locomotive. În total, în ţară sunt 1200 de kilometri de cale ferată.