Nemulțumiri la Departamentul de Medicină Urgentă Cahul. Cum sunt trataţi şi ce spun pacienţii

Nu-i de dorit să te simţi rău. Însă dacă ţi se întâmplă şi este necesar să ceri ajutorul cadrelor medicale din urgența spitalului din Cahul, atunci trebuie să fii pregătit să te aștepți la orice.

Aceast lucru îl relatează mai mulți pacienți pe o rețea de socializare, prin nenumărate mesaje de nemulțumire privind calitatea serviciilor de la Departamentul de Medicină Urgentă din Cahul. Mulți au acuzat ignoranța personalului, pasivitatea cu care se lucrează, iar alții au acuzat faptul că mulți pacienți se prezintă la secţia de urgență cu probleme grave și sunt lăsați să aștepte ore întregi pentru cele mai simple proceduri.

„Astăzi am avut „fericita ocazie” să fim pe la secția de urgență din Cahul. Este greu de relatat despre „efortul” lucrătorilor medicali, asistente, infirmiere și medici. Niciodată nu am mai văzut așa lipsă de profesionalism și incompetență. Să stai mai mult de 3 ore, de-abia ținîndu-te pe picioare să aștepti analizele biologice, căci nimeni nu avea nici o treabă să le duca în laborator. Am văzut situații cînd oamenii au fost mai buni cu alte ființe decît cei de la urgență cu oamenii care vin acolo. Rușine celor de la urgență. Nu degeaba cred că este cea mai blamată secție din medicina locală.”

„Eu ieri cu fetița de 4 ani la urgență ,am stat 4 ore pînă ne-a cosultat un medic.”

„Cu părere de rău am avut și eu ocazia să vizitez urgența din Cahul chiar acum 2 zile am stat 4 ore cu copilul în brațe , în timp de 4 ore copilul meu a vărsat de 3 ori, se simțea foarte rău dar ei de-abia se mișcau … În fine am așteptat analizele mi-au spus că sunt bune dar trebuie să mă interneze în spital, am acceptat internare la boli infecțioase. Acolo medicul mi-a spus că analizele mele sunt foarte rele… Și acum pe cine să cred?”

” Să vedeți cum se exprimă doamnele de la urgență: „Iar ambulanța a venit și a adus tot musoru din oraș azi” Frumoasă expresie nu?”

” Ca să faci o analiză de urină îți dau pahare folosite și-ți spun că sunt dezinfectate”

„Confirm, pahare pentru urină le țin într-un dulap din veceu, cînd trebuie să fie sterile și împachetate fiecare aparte. Catastrofa, antisanitarie totală.”

” Nici măcar culer cu apă nu au… Am fost nevoită să duc copilul înapoi în brațe pînă la magazin să cumpăr apă și pahare… Copilul a avut intoxicație alimentară… Medicul a spus să mă duc la stație la farmacie să cumpăr righidron și o sticlă de apă minerală plată să dizolv praful să dau la copil, tot în secție… Că apă fiartă nu aveau de unde să-mi dea…”

” Sunt “îngrozitor” de profesioniști cei de la Urgența din Cahul. Iar dacă mergi acolo seara sau, Doamne Ferește, noaptea, apoi înnarmează-te cu multă răbdare… Acolo doar bancnotele de 200 lei fac minuni! ” 

„Oare de unde atîta incompetență și indiferență față de oameni? Acest lucru se petrece de foarte mulți ani…și pînă în ziua de azi toți tăcem..PETIȚIE!”

În urma acestor situații, a fost inițiată o PETIȚIE ONLINE privind calitatea serviciilor asistenței medicale urgente din raionul Cahul.

Cetățenii solicită implicarea autorităților competente în soluționarea problemelor existente. Cei care doresc să susțină această inițiativă pot semna petiția AICI.

Reamintim că în ultimii ani în spitalul raional din Cahul s-au făcut investiții de milioane de lei. Inaugurarea Secției Primiri Urgențe (ulterior Departament de Medicină Urgentă) a avut loc în aprilie 2013 cu suportul proiectului REPEMOL al Agenției Elvețiene de Dezvoltare și Cooperare, fiind dotată cu echipament medical performat, în valoare de circa 13.000.000 de lei. Consiliul  Raional de asemenea a alocat pentru lucrările de reconstrucție – 2.200.000 lei, și CNAM  – 1.000.000 lei.